Scenarioplanering läsplattor


Scenarier under konstruktion

Jag har gått en kurs i scenarioplanering på Kairos Future, och precis som med alla andra kurser så är det bra om man ganska omgående tillämpar förvärvade kunskaper. Är det någon som är intresserad av att ägna en heldag åt att bygga upp möjliga framtidsscenarier för till exempel läsplattans status om 5 år? Man kan ju tänka sig något annat ämne också. Jag håller workshopen i göteborgsområdet, och den är gratis eftersom deltagarna är försökspersoner. Jag föreslår några datum, troligtvis i maj,  när jag vet om intresse finns. Mejla mig: vivecany (at) gmail.com

3 thoughts on “Scenarioplanering läsplattor

  1. Ping: Scenarioplanering läsplattor | NUUT - svensk läsplatta

  2. Hade varit jätte intressant, jag gör examensarbete på Bonnier kring e-böcker i färg. Synd bara att vi är i STHLM och ni i GBG. Jag tar jätte gärna del av det som sägs.

  3. Vi bloggar självklart om det sen (om det blir av). Vår bok Nyttovärdering av bibliotek ska förresten översättas till engelska nu under våren/sommaren, och den kommer att innehålla ett nyskrivet kapitel om just scenarioplanering.

Kommentera

