Kulturproppen…inte


Alla som har en blogg och anser sig jobba i kultursektorn borde väl yttra sig om kulturpropositionen… men Linnéa och jag har inte synkat våra åsikter om den, så vi kan tyvärr inte uttala oss. 

I Saudiarabien har man avsatt 80 miljarder till forskning. Pengar är enligt den USA-baserade teknologiprofessorn Fawwaz Ulaby den enskilt viktigaste komponenten på vägen mot internationellt respekterade forskningsrön. Han har varit med och byggt upp elituniversitetet Kaust. (Källa SvD) Tänk om någon kunde hitta den enskilt viktigaste komponenten för ett helt hysteriskt fantastiskt kulturliv i Sverige (fast vi kanske bara vill ha lite lagom?). Eller är det också pengar?

/Viveca

One thought on “Kulturproppen…inte

  1. Själv skyller jag på att jag varit bortrest på semester! Och våndas över när jag ska hinna sätta mig in i proppen. En sen natt i oktober..?

Kommentera

