Bokrecension i Infotrend + min dag med Open Office Impress


I senaste numret av Infotrend (2009:1) finns en kort recension av vår bok, Nyttovärdering av bibliotek.

Idag har jag använt Open Office Impress (motsvarande Powerpoint), och det utföll inte helt till belåtenhet. Trots att jag använde samma typsnitt i textrutorna, så såg det inte enhetligt ut i visningsläget. Dessutom hamnade ett ord uppochner!, något jag aldrig varit med om förut.

När presentationen laddats ner på USB och skulle visas från en annan dator, så kunde jag inte plocka upp filen.

Luriga problem när man ska visa nåt publikt, vilket alltid är fallet med den typen av presentationer.  Om det är mig eller tekniken det är fel på låter jag tills vidare vara osagt. Utvärderingen fortsätter.

/Viveca

Kommentera

