Hur bra är gratis?


Nu har jag installerat Open Office på min nya Notebook, och en av mina kunder, Rättsmedicinalverket i Göteborg, undersöker möjligheten att använda Koha som bibliotekssystem. Koha är så kallad öppen källkod, och finns bland annat på SIPRI:s  (Stockholm International Peace Research Institute) bibliotek och Lunds Montessorigrundskola, som mycket generöst delade med sig av sina erfarenheter när jag kontaktade dem. Det ska bli 

Konsultrosa

Konsultrosa

spännande att se hur det går… både för mig och Rättsmedicinalverket.

/Viveca

3 thoughts on “Hur bra är gratis?

  1. KOmmer ni att översätta Koha till svenska? Det känns som om det är dags att någon tar över stafettpinmnen och översätter några hundra termer…..:-)

    • Hej Jakob!

      Engelska är inte ett problem, däremot kan ibland det här med Linux/Unix vara ett ”språkhinder”, är min erfarenhet. Inom många organisationer är man van vid Microsoft-miljöer, och vill inte ha avvikande tekniska lösningar. Jag tar gärna emot fler av dina erfarenheter när det gäller systemet!

      /Viveca

Kommentera

