”Ett superfik med ganska trevligt museum intill”


va23

I förra veckan var jag på semester i London i några dagar. Passade på att besöka Victoria & Albert Museum och dess superfik. När vi jobbade med ”Nyttovärdering av bibliotek” ramlade vi över en liten text som berättade hur viktigt just caféet var för museibesökare. En marknadsföringsföretag fick i uppdrag att marknadsföra V&A Museum och gjorde en undersökning för att ta reda på vilka de vanligaste frågorna bland besökarna var. Det var (såklart) ”Var är toaletten? och Var är caféet?. Slutsatsen blev att en fikastund kan ha större dragningskraft än museets samlingar. Man bestämde sig för att satsa rejält på ett bra café på V & A museum. Klart att jag var tvungen att spana in det! Jovisst, det var läckert, men kanske hade jag orimliga förväntningar… De hade satsat mycket på ett stort och läckert utbud av både mat och kaffebröd. Lokal(-erna) var väldigt fina. Jag gillade speciellt den gamla delen med målade glasfönster och mosaik i tak och väggar. Några timmar efter att vi var där (gick dit det första vi gjorde som tur var) var det en enormt lång kö. Själva museet var f ö helt fantastiskt! Jag tycker nog att det var mer ”ett supermuseum med bra fik”.

Vad jag åt? Scones så klart🙂 close-up-cafefasad-va4

/Linnéa

Kommentera

